• Yazarın fotoÄŸrafıDr. Cansel Köse Gürer

Menopozda Cilt Bakımı

Menopoz nedir?

Menopoz kadınların er ya da geç gireceği bir dönemdir. Hayata belli bir sayıda yumurta rezervi ile dünyaya gelen kadınlar menopoz döneminde artık yumurta üretmemeye başlar. Östrojen hormunu azalmaya, FSH ve LH hormonları artmaya başlar. Tüm vücutta bu hormon değişikliklerinin etkileri gözlenmeye başlanır.

Menopoza ne zaman girilir?

Ortalama 45-46 yaş civarı menopoz yaşı olarak kabul edilir. Genetik yatkınlık, sigara, vücut kitle indeksi menopoz yaşını etkilemektedir. Menopoz kadın vücudunda değişikliklere yol açar. Deride de bazı değişiklikler oluşur.

Menopozda cillte neler deÄŸiÅŸir?

Östrojen hormonunun azalması ciltte belirgin değişikliklere yol açar.

Daha az östrojen nedeniyle deride incelme, sarkma ve kırışıklık artışı meydana gelir. Cilt kuruluğu belirginleşir ve mat ve yorgun ifade oluşur.

Menopozda azalan östrojen hormonu ciltte nelere sebep olur?

Östrojen hormonunun azalması ile cildimizde üretilen kollajen miktarı da azalır. Kalitesi bozulur. Deri incelir ve elastikiyetini kaybetmeye başlar. Boyun, yanaklar ve çenede sarkmalar olur, ince çizgiler ve derin kırışıklıklar belirginleşir. Özellikle göz etrafındaki kaz ayağı çizgiler ve dudak üzeri barkod ya da sigara çizgileri yoğunlaşır.

Menopozda cilt bakımı nasıl olmalıdır?

Cilt bakımında üç nokta sac ayağı şeklinde adlandırılır:

i) Temizlik

ii) Nemlendirme

iii) Güneşten korunma

Temizlik aşamasında menopozda cilt daha da kuruduğundan kuru ciltlere uygun nemlendiren temizleyiciler kullanılması daha uygun olacaktır.

Menopozda cilt nasıl nemlendirilmelidir?

Östrojen hormonunun azalması deride kuruluk yapar ve bu nedenle kuru ciltlere yönelik yaşlanma karşıtı nemlendiriciler gece ve gündüz kremleri uygundur. Cilde nemlendirici krem sürülmeden önce termal su spreyleri sıkılması nem miktarını artıracak daha iyi nem etkisi alınmasını sağlayacaktır.

Menopozda cilt nasıl güneşten korunmalıdır?

Güneşten korunma diğer dönemlerde olduğu gibi menopoz döneminde de devam etmelidir.

Güneş koruyucu kreminizi en az 30 güneş koruyucu faktör (SPF) olacak şekilde uygun miktar ve sıklıkta kullanım önemlidir. Evden çıkmadan en az yarım saat önce tüm yüze sürmeli ve 2-3 saatte bir kremi tekrar sürerek koruma etkinliği sürdürülmelidir.

Menopozda nasıl daha sağlıklı cilt elde edilir?

Menopoz döneminde hem deri kalitesini artırmak hem de sarkmaları, kırışıklıkları azaltmak çeşitli işlemlerle elde edilmektedir.

Kırışıklıkların azaltılması için cilt gençleştirme uygulamaları ve dolgu maddesi injeksiyonları ile yaşında güzel ve canlı görünmek mümkündür.

Cilt kalitesini artırmaya yönelik nem aşıları, vitamin injeksiyonları uygulamak çok faydalı olmaktadır. Ayrıca altın iğne radyofrekans, IPL ya da lazer uygulamaları ile cilt sıkılaşması sağlamak mümkündür.

Düzenli medikal cilt bakımları yaptırmak ise cilde gerekli ışıltı, parlaklık ve temizliği sağlayacaktır.

4.185 görüntüleme