Fractora  AltıniÄŸne Radyofrekans

Fractora Altıniğne Radyofrekans ne işe yarar?

AltıniÄŸne radyofrekans, cilt sarkmalarında lifting, soluk ve mat ciltlerde sıkılaÅŸtırma ve parlak hale getirme, aktif kırmızı iltihaplı sivilceler ve sivilce izlerini giderme gibi amaçlarla uygulanır.

​

Fractora Radyofrekans mekanizması nedir?

Radyofrekans sistemleri 3 kHz ile 300 MHz frekanslı dalga boyutuna sahip elekromanyetik radyasyondan elektrik akımı üretirler. OluÅŸan bu elektrik akımı mikroiÄŸneler vasıtasıyla deride hedef doku olan alt deriye (dermis) yönlendirilir ve o bölgede sıcaklık yaklaşık 65-75 C° ye ulaşır. Üst deride (epidermis) ise maksimum sıcaklık 35-40 C° olur. Dolayısıyla dermiste ısı artışı olurken, epidermis daha az ısınır.

Dermisteki bölgesel ısınma kollajen yıkımına ve sonrasında yeniden yapılanmasına neden olur. Ayrıca derialtı yaÄŸ dokusundaki ısı artışı da yaÄŸ dokusunda bulunan kollajenin parçalanmasına, derialtı dokunun sıkılaÅŸmasına neden olur. Sonuçta hedef bölgede incelme, sıkılaÅŸma ve lifting etkisi gerçekleÅŸmiÅŸ olur.

​
MikroiÄŸneleme Radyofrekans sistemi nedir?

Fractora AltıniÄŸne Radyofrekans sisteminin baÅŸlığında tiplerine göre farklı sayıda mikroiÄŸneler vardır. Bu mikroiÄŸneler sayesinde deride etkilerini gösterir.

​

Sivilce tedavisinde Fractora Altıniğne Radyofrekans nasıl kullanılır?

Sivilceler özellikle belli bir yaÅŸ aralığında sık tekrarlayan bir sorun olup sosyal yaÅŸamda rahatsızlık verirler. Fractora AltıniÄŸne Radyofrekans sistemi uzman hekim ile aktif kırmızı, iltihaplı sivilcelere direkt uygulama özel baÅŸlıklarla yapılır ve sivilce tedavisine  gerekirse ek önerilerle devam edilir.

​
Sivilce tedavisi ne kadar sürer?

Tedavi sıklığı ve seansları vücut bölgesine ve kozmetik soruna baÄŸlı olarak deÄŸiÅŸmektedir. Genelde 2-4 hafta ara ile 4-6 seans tedavi uygulanır.

​
Fractora Altıniğne Radyofrekans sistemi acı veren bir işlem midir?

Fractora AltıniÄŸne Radyofrekans uygulaması; genel anestezi gerektirmeyen bir iÅŸlemdir. Sadece iÅŸlem bölgesine lokal anestezik kremler kullanılabilir.

​

Fractora AltıniÄŸne Radyofrekans uygulama sonrasında ne zaman sosyal yaÅŸama dönülebilir?

Ä°ÅŸlemlerden hemen sonra kapatıcılı bir güneÅŸ koruyucu krem sürülerek hemen sosyal yaÅŸama dönülebilir. Hafif bir kızarıklık ve ince kabuklanma beklenir ancak bu durum sosyal yaÅŸamı etkileyecek düzeyde deÄŸildir.

​

Fractora Altıniğne Radyofrekans işlem sonrası ne yapılmalıdır?

Yüz uygulamalarında uygulama sonrasında tercihen günlük olarak en az SPF 30+ güneÅŸ koruyucu krem tekrarlayarak kullanılmalıdır.

Ä°ÄŸne yerlerinde morarma nadiren olabilir. Ä°ÄŸne izleri çizgi tarzında 2-3 gün deride görülebilir.

Eritem (kızarıklık): Bu uygulama sırasında ciltte hafiften şiddetliye kadar geniş bir yelpazede kızarıklık olabilir ve bu kızarıklık genellikle 30 dakika-24 saat arasında azalarak yok olur.

Ä°ÅŸlemden bir hafta sonrasına kadar yoÄŸun spor, hamam, sauna , jakuzi gibi sıcak ortamlardan kaçınılmalıdır.

Sık uçuk öyküsü bulunan hastaların hekimi bilgilendirmesi gerekir.

​

Fractora Altıniğne Radyofrekans sistemi yan etkileri nelerdir?

Hafif bir kızarıklık, ince kabuklanmalar dışında belirgin bir yan etkisi yoktur. İşlem sonrası sosyal yaşam kısıtlaması olmaz.

Günümüzde oldukça popüler olan Altın Ä°ÄŸne uygulaması mutlaka uzman hekim tarafından ve Fractora AltıniÄŸne Radyofrekans gibi uluslararası sertifikalarla onaylı cihazlar kullanılarak yapılmalıdır.

Sivilce (Akne) Tedavisi

Halk arasında sivilce olarak bilinen akne, kıl-yaÄŸ ünitesinin ( pilosebase follikül) inflamatuvar bir hastalığıdır. Akne lezyonları siyah ve beyaz noktalar ( komedonlar), kırmızı kabartılar (papül), içi irinli döküntüler (püstül), daha büyük abseleÅŸmiÅŸ kistik yapılar ( nodülokistler)’ dan oluÅŸur.

Akne en çok yüzü, boyunu, üst gövdeyi, sırtı ve kolların üst kısımlarını tutar. Akne tipik olarak ergenlerin hastalığıdır. Bu dönemdeki bireylerin %85’ini etkiler. Her iki cinste de en sık 15-18 yaÅŸlarda görülür. Ancak yenidoÄŸan bebeklerde ve ileri yaÅŸlarda da ( 40 yaÅŸ üzeri) akne görülebilir.

Akne nasıl oluşur?

Akneyi oluÅŸturan tıbbi faktörler ÅŸu ÅŸekilde sıralanabilir:

• Keratinöz tıkaç oluÅŸumu

• Keratinositlerin anormal çoÄŸalması

• YaÄŸ bezlerinin aşırı uyarılması ve aşırı yaÄŸ salınımı

• Hormonal anormallikler

• Ä°nflamatuvar hücrelerin birikimi

• P. Acnes bakterisinin çoÄŸalması

Akneyi arttıran faktörler:
  • Kozmetik kullanımı ( fondöten, pudra, aşırı yaÄŸlı kremler)

• Hijyen eksikliÄŸi veya aşırı hijyen uygulaması

• Mekanik uyarım: Sürtünme, çene baÄŸları, sürekli yüz ile oynama, keman, ÅŸapka, cerrahi flasterler, ortopedik alçılar, sürekli oturmak

• Ä°laçlar: Steroidler, epilepsi ilaçları, lityum, siklosporin akneyi kötüleÅŸtirir.

• Ailede ÅŸiddetli akne öyküsü

• Yiyecekler: Yapılan çalışmaların bir kısmı akne ve yiyecek arasında baÄŸlantı gösterememiÅŸtir ancak bir kısmında ise glisemik indeksi yüksek (cips, kuruyemiÅŸ, çikolata, vb. ) yiyecekler ile arttığı saptanmıştır.

Sivilce Tedavisi

Akne ÅŸiddeti, hasta yaşı, daha önce kullandığı tedaviler, diÄŸer hastalıkların eÅŸlik edip etmediÄŸi, hormonal bozukluklar hastanın tedavi planını etkiler.

Tedavi etkinliÄŸini deÄŸerlendirmek için en az 6-8 hafta gereklidir.

Kontrolde hastanın tekrar muayenesi ile yeni tedavi planı yapılmalıdır.

Tedavi seçenekleri; topikal (sürme ilaçlar), sistemik ( ağızdan alınan ilaçlar) , cerrahi veya giriÅŸimsel yöntemler (komedon temizlenmesi, kimyasal peeling, lazer, altıniÄŸne radyofrekans) olarak deÄŸiÅŸir.

KliniÄŸimizde Sivilce Tedavisi

Bazı sistemik problemleri nedeniyle ya da ağır yan etkileri nedeniyle ağızdan tedavi almak istemeyen hastalarda, sürekli bölgesel topikal tedavi kullanan ve yeterli etkiyi alamayan hastalarda hekim tarafından yapılan cihaz uygulamaları ile akne tedavi edilebilmektedir.

​

Kliniğimizde medikal cilt bakımı Innofacial Aqua Peeling sistemi ile yapılarak aktif sivilcelere Fractora Radyofrekans uygulaması ile aknelere alternatif bir tedavi sunulmaktadır.