Medikal Cilt Bakımı

Günümüzde cilt bakımı çok çeÅŸitli seçenekler sunan ürünlerle biraz kafa karıştırıcı olabiliyor. Cilt bakımındaki en önemli ve ilk adım kiÅŸinin hangi cilt tipine sahip olduÄŸudur.

​

• EÄŸer cildiniz gözenekli, aşırı yaÄŸlı parlak görünüyor, sivilceler, siyah noktalar oluÅŸturuyorsa yaÄŸlı cilt tipi,

• Cildinizde gerginlik, pullanma, hassasiyet yaşıyorsanız kuru cilt tipi,

• Bazı alanlar kuruyor, bazı alanlar ise sivilceler, siyah noktalar oluÅŸturuyorsa karma cilt tipine sahipsiniz demektir.

• Ayrıca yoÄŸun lekeleriniz varsa lekeli tip, kırmızı damarlı ve reaktif bir cilt ise hassas tip cilt yapısı var demektir.

​

Cilt bakımında üç nokta sac ayağı ÅŸeklinde adlandırılır:

1. Temizlik

2. Nemlendirme

3. GüneÅŸten korunma

Her aÅŸamada cilt tipine uygun ürünler seçilmelidir. Bu konuda dermatoloji hekimlerine baÅŸvurarak uzman görüÅŸü alabilirsiniz.

​

Üç aÅŸamalı bakımı düzenli yapmak gereklidir. Ayrıca yaÅŸ ilerledikçe farklı serumlar, yaÄŸlar bakıma eklenmelidir.

​

Farklı iÅŸlemler yapıldıysa o dönemlerde hekimin önerisi ile ileri bakım yapılmalıdır.

​

Düzenli medikal cilt bakımları yaptırmak ise cilde gerekli ışıltı, dolgunluk ve temizliÄŸi saÄŸlayacaktır.

GüneÅŸ koruyucu krem alırken de cilt tipine göre seçmeli ve uygun bir güneÅŸ koruyucu krem olmasına dikkat edilmelidir. Piyasada güneÅŸ korumaya yönelik çok çeÅŸitli ürünler vardır. GüneÅŸ koruyucu kreminizi en az 30 güneÅŸ koruyucu faktör (SPF) olacak ÅŸekilde edinmek uygun olacaktır. EÄŸer cildinizde kızarıklık yaratan kılcal damarlanma, lekeler veya çiller, aşırı hassasiyet ya da sivilcelenme gibi farklı problemleriniz varsa güneÅŸ kremleriniz de bu gibi durumlara yönelik olmalıdır.

​

Cildinize uyumlu en az spf 30 güneÅŸ koruma faktörlü kreminizi seçtikten sonra uygun miktar ve sıklıkta kullanım önemlidir. Evden çıkmadan en az yarım saat önce tüm yüze sürmeli ve 2-3 saatte bir kremi tekrar sürerek koruma etkinliÄŸi sürdürülmelidir.

​

Çok kuru cilt yapısına sahip kiÅŸiler için güneÅŸ koruyucu kremin nemlendirici etkisi yeterli gelmemektedir. Bu nedenle zemine günlük nemlendirici krem ve onun üzerine güneÅŸ koruyucu krem sürülebilir.

Sivilce (Akne) Tedavisi

Halk arasında sivilce olarak bilinen akne, kıl-yaÄŸ ünitesinin ( pilosebase follikül) inflamatuvar bir hastalığıdır. Akne lezyonları siyah ve beyaz noktalar ( komedonlar), kırmızı kabartılar (papül), içi irinli döküntüler (püstül), daha büyük abseleÅŸmiÅŸ kistik yapılar ( nodülokistler)’ dan oluÅŸur.

Akne en çok yüzü, boyunu, üst gövdeyi, sırtı ve kolların üst kısımlarını tutar. Akne tipik olarak ergenlerin hastalığıdır. Bu dönemdeki bireylerin %85’ini etkiler. Her iki cinste de en sık 15-18 yaÅŸlarda görülür. Ancak yenidoÄŸan bebeklerde ve ileri yaÅŸlarda da ( 40 yaÅŸ üzeri) akne görülebilir.

Sivilce nasıl oluşur?

Sivilceyi oluÅŸturan tıbbi faktörler ÅŸu ÅŸekilde sıralanabilir:

• Keratinöz tıkaç oluÅŸumu

• Keratinositlerin anormal çoÄŸalması

• YaÄŸ bezlerinin aşırı uyarılması ve aşırı yaÄŸ salınımı

• Hormonal anormallikler

• Ä°nflamatuvar hücrelerin birikimi

• P. Acnes bakterisinin çoÄŸalması

Sivilceyi arttıran faktörler:
  • Kozmetik kullanımı ( fondöten, pudra, aşırı yaÄŸlı kremler)

• Hijyen eksikliÄŸi veya aşırı hijyen uygulaması

• Mekanik uyarım: Sürtünme, çene baÄŸları, sürekli yüz ile oynama, keman, ÅŸapka, cerrahi flasterler, ortopedik alçılar, sürekli oturmak

• Ä°laçlar: Steroidler, epilepsi ilaçları, lityum, siklosporin akneyi kötüleÅŸtirir.

• Ailede ÅŸiddetli akne öyküsü

• Yiyecekler: Yapılan çalışmaların bir kısmı akne ve yiyecek arasında baÄŸlantı gösterememiÅŸtir ancak bir kısmında ise glisemik indeksi yüksek (cips, kuruyemiÅŸ, çikolata, vb. ) yiyecekler ile arttığı saptanmıştır.

Sivilce Tedavisi

Aknenin ÅŸiddeti, hasta yaşı, daha önce kullandığı tedaviler, diÄŸer hastalıkların eÅŸlik edip etmediÄŸi, hormonal bozukluklar hastanın tedavi planını etkiler.

Tedavi etkinliÄŸini deÄŸerlendirmek için en az 6-8 hafta gereklidir.

Kontrolde hastanın tekrar muayenesi ile yeni tedavi planı yapılmalıdır.

Tedavi seçenekleri; topikal (sürme ilaçlar), sistemik ( ağızdan alınan ilaçlar) , cerrahi veya giriÅŸimsel yöntemler (komedon temizlenmesi, kimyasal peeling, lazer, altıniÄŸne radyofrekans) olarak deÄŸiÅŸir.

KliniÄŸimizde Sivilce Tedavisi

Bazı sistemik problemleri nedeniyle ya da ağır yan etkileri nedeniyle ağızdan tedavi almak istemeyen hastalarda, sürekli bölgesel topikal tedavi kullanan ve yeterli etkiyi alamayan hastalarda hekim tarafından yapılan cihaz uygulamaları ile sivilceler tedavi edilebilmektedir.

​

Kliniğimizde medikal cilt bakımı Innofacial aqua peeling sistemi ile yapılarak aktif sivilcelere Fractora Radyofrekans uygulaması ile alternatif bir tedavi sunulmaktadır.